INDONESIA DAY 13 & 14 – RONDTOUREN DOOR CENTRAAL EN ZUID BALI

Dag 13 en 14 stond er een tour door Bali op het programma. In Nederland hadden wij via, via een persoonlijke gids geregeld die ons voor een heel klein bedrag mee nam naar alles wat we wilden zien op Bali.

Op dag 13 begonnen we onze tour bij Monkey forest. Een soort apenheul maar dan op Bali en in een echte jungle, veel mooier dus haha! Het was echt ontzettend leuk. Je kon alleen wel merken dat het een toeristische attractie was, want het was mega druk. Dit vond ik wel jammer.

Vervolgens reden we door naar de Tegalalang rijstterassen, deze staan op de UNESCO erfgoed lijst en worden dus goed beschermd. Logisch want het is echt een sprookje.

Aangezien het terras mega de diepte in gaat onderschatte ik de vele trappen, het was echt mega zwaar. De traptreden waren hoog en het was zo’n 40 graden. Mijn hoofd is op deze foto dan ook aardig ontploft haha!

Na Tegalalang reden we door naar Tegenungan, een bekende waterval in centraal Bali. De gids wist een andere ingang te vinden waar het veel rustiger was. Dit klopte want bij de “normale” kant was het véél drukker. Ook hier waren we wederom weer veel trappen die ons naar de waterval brachten. Ik heb nog nooit zoveel trappen meegemaakt als bij deze vakantie, maar hé als je moeite moet doen om ergens te komen voelt het uitzicht nog 10 keer beter.

De volgende dag hadden we weer een halve dag met onze gids op de planning staan. Allereerst reisden we af naar Uluwatu. Een tempel in het uiterst zuidelijke puntje van Bali.

Hoewel de tempel er ook mooi uit zag, vond ik het uitzicht nog veel indrukwekkender. De zee was zo bizar blauw én fel. Echt zo mooi!

Daarna reden we door naar Tanah Lot. Een tempel aan de kust die op een rots op het water staat. De tempel zelf is niet toegankelijk voor toeristen, alleen boedhistische mensen mogen hier naar binnen.

Ik vond deze tempel een tikkeltje tegenvallen, het was niet zo mooi als ik gedacht had. Daarna reden we terug naar ons hotel en chillden we nog wat aan het zwembad. ’s Avonds aten we bij een Warung.