INDONESIA DAY 10, 11 & 12 – KALIBARU EN NAAR BALI!

Dag 10, 11 en 12. Zo een update is alweer even geleden, hoewel ik wel wifi had, had ik even geen tijd en zin om een blog te schrijven. Op Bali is het leven heel anders dan op Java, ook voor ons. Eindelijk kunnen we – een beetje – relaxen.

Op dag 10 reisden we van Malang door naar Kalibaru, een lange rit van 8 uur. Heftig, maar wederom prachtig, ik spotte zelfs een paar wilde aapjes.

In Kalibaru bezochten we de kruidentuin, een tuin is een understatement want het is gewoon een bizar groot stuk van de jungle waar ze o.a. Kokosnoten, vanille, nootmuskaat, koffie en ander soort kruiden hebben groeien. Alles hier komt dus vers van het land en daar leven de mensen van.

Inclusief de rijst, want uiteraard kon een (klein) rijstveld niet ontbreken.

Op dag 11 was het tijd voor de oversteek naar Bali! Met de boot vertrokken we vanuit Java richtinng het godeneiland, eindelijk, hier had ik na al die hectiek op Java echt naar uitgekeken.

Wel had ik het onderschat over hoelang het daadwerkelijk rijden was vanuit de haven van Bali naar onze kustplaats. Dit duurde echt uren, ik was dan ook heel blij toen ik tegen 17:00 mijn voeten in het zand kon zetten.

De volgende dag besloten we even NIETS te doen, in ieder geval geen reizen. We konden geen trein, bus of auto meer zien. Tijd voor de voetjes in het zand. Arun besloot zelf te gaan surfen. Of nouja, met de plank onder zijn hoofd vooral.

’s Avonds bezochten we de hotspot La Plancha, ik had deze hotspot thuis al op mijn lijstje gezet. Hier is het ’s avonds ontzettend gezellig met al die zitzakken in het zand en de zonsondergang is er prachtig. Nu bleek deze hotspot letterlijk voor ons hotel te liggen! Ideaal.